توصیه محققان؛

پنج راه قوی نگه داشتن توده های عضلانی در دوران پیری

پنج راه قوی نگه داشتن توده های عضلانی در دوران پیری

به گزارش بیو بگ افراد بالای ۴۰ سال امکان دارد تا ۸ درصد از توده عضلانی خویش را در هر دهه از زندگی از دست بدهند. پس از ۷۰ سالگی، سرعت کاهش امکان دارد دو برابر شود.



به گزارش بیو بگ به نقل از مهر به نقل از زی نیوز، «سارکوپنی» یا از دست دادن عضلانی پیشرفته، تقریباً یک سوم افراد بالای ۵۰ سال را تحت تاثیر قرار می دهد.
ماهیچه ها برای عملکرد اندام ها، سلامت پوست، ایمنی و متابولیسم، و همینطور برای اعمال معمول فیزیکی مانند برداشتن اشیا، باز کردن شیشه یا بلند شدن از صندلی بسیار مهم هستند.
به بیان دیگر، حفظ توده عضلانی با افزایش سن برای داشتن یک زندگی شاد و سالم بسیار مهم می باشد.
از دست دادن عضله یک عامل در رابطه با افزایش سن است که به ندرت درباره آن صحبت می شود و افراد علایم آن مانند از دست دادن قدرت و انرژی را بعنوان بخشی طبیعی از پیری می پذیرند.
اما خبر خوب این است که می توانید با انجام اقدامات احتیاطی مناسب از روند کاهش عضله جلوگیری کنید یا به تأخیر بیاندازید. این اقدامات شامل موارد زیر هستند.
۱. برای حفظ عضلات و قدرت، ورزش منظم، همچون تمرینات مقاومتی داشته باشید.
۲. رژیم غذایی حاوی منبع خوب پروتئین از گوشت بدون چربی، تخم مرغ و لوبیا داشته باشید. در هر وعده غذایی ۲۵ تا ۳۰ گرم پروتئین مصرف کنید.
۳. یک رژیم غذایی متعادل پر از سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، پروتئین ها، چربی های سالم و ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی مانند کلسیم و ویتامین D را انتخاب کنید.


منبع:

1400/09/07
14:32:13
5.0 / 5
419
تگهای خبر: سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
بیو بگ BioBag