دستور سرپرست وزارت بهداشت برای پیشگیری از واردات تجهیزات پزشكی مشابه تولید داخل

دستور سرپرست وزارت بهداشت برای پیشگیری از واردات تجهیزات پزشكی مشابه تولید داخل

به گزارش بیو بگ سرپرست وزارت بهداشت در نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشكی كشور ضمن تاكید بر پرهیز از سفارش و واردات هرگونه تجهیزات پزشكی و مواد مصرفی كه تولید مشابه داخل دارد، واردات این كالاها را باعث دلسردی صنعت گران و تولیدكنندگان داخلی خواند.


به گزارش بیو بگ به نقل از ایسنا و بنابر اعلام وبدا، در متن پیام دكتر سعید نمكی خطاب به روسای دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور آمده است:
«بنا به گزارشات واصله، برخی از دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی باوجود وجود تجهیزات پزشكی ساخت داخل كه از نظر استانداردها هم تایید شده و مورد قبول می باشد، با مصوبه هیات امنا مبادرت به سفارش و خرید تجهیزات و مواد مصرفی وارداتی می نمایند.
ضمن احترام به كلیه اعضای محترم هیات امنای دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی كه بدون شك همگی از دلسوزان كشور هستند، اینگونه تصمیمات ضمن مغایرت با دستورات و سفارش های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم در پشتیبانی از تولیدات داخلی، سبب دلسردی صنعتگران و تولیدكنندگانی خواهد شد كه به سختی در جهت خودكفایی كشور تلاش می نمایند.
بنابراین از كلیه عزیزان تقاضا می شود با نظارت مستمر بر خریدهای مذكور، از سفارش و واردات هرگونه تجهیزات پزشكی و مواد مصرفی كه تولید مشابه داخل دارد به شدت پرهیز نمایند.
توفیق آن عزیزان را در كمك به تولید و اشتغال زایی كشور در كنار خدمت به مردم عزیزمان در عرصه سلامت از خداوند بزرگ آرزومندم.»



1397/11/04
13:18:49
5.0 / 5
4604
تگهای خبر: بهداشت , پزشكی , دانشگاه , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط بیوبگ
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
بیو بگ BioBag