هرمزگان ركورددار بیماران تالاسمی در كشور

هرمزگان ركورددار بیماران تالاسمی در كشور

بیو بگ: هم زمان با سراسر كشور، امروز مركز بیماری های خاص ابوریحان در بندرعباس به بهره برداری رسید.


به گزارش بیو بگ به نقل از ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان در مراسم بهره برداری این مركز، اضافه كرد: امروز هم زمان با سراسر كشور علاوه بر مركز ابوریحان، در شهرستان های میناب و قشم باز مراكز مشابهی به بهره برداری می رسد.
دكتر حسین داودی با اشاره به اینكه دو هزار و 708 نفر بیمار خاص در استان هرمزگان وجود دارد، اظهار نمود: از این تعداد یك هزار و 460 نفر بیمار تالاسمی، 217 نفر بیمار هموفیلی، 471 نفر بیمار ام اس، 550 نفر دیالیزی، 2 نفر بیمار EB و 8 نفر بیمار EPS هستند.
وی با اشاره به اینكه 827 نفر در مركز ابوریحان مورد خدمت رسانی قرار می گیرند، اشاره كرد: این مركز از هشت پزشك شامل دو نفر عمومی، سه متخصص و سه فوق تخصص و 28 نفر كادر غیرپزشكی بهره مند است.
داودی زیربنای مركز ابوریحان را یك هزار و 71 مترمربع دانست و عنوان كرد: در این مركز خدمات بیناسنجی، شنوایی سنجی، تراكم استخوان، اكو قلب و MRI T2 صورت می گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان افزود: دندان پزشكی، داروخانه، آزمایشگاه، كلینیك MS، فیزیوتراپی، مددكاری و یونیت دندان پزشكی از دیگر خدمات این مركز است.
وی با اشاره به اینكه تعداد تخت سرپایی مركز ابوریحان 65 تخت و ام اس سه تخت است، اظهار نمود: از سال 96 تعداد 15 تخت به مركز دیالیز بندرعباس اضافه شده و با اضافه شدن 400 متر به فضای دیالیز، بزودی شاهد اضافه شدن 35 تخت دیگر خواهیم بود كه مجموع تخت های دیالیز در بندرعباس را به 55 تخت می رساند.
داودی با تاكید بر اینكه در ساخت این مركز شاهد كمك و مشاركت خیرین بوده ایم، افزود: تا شش ماه نخست سال آینده مركز مشابهی در شهرستان بندرلنگه برای توسعه خدمات رسانی در غرب استان به بهره برداری می رسد.
به گزارش بیو بگ به نقل از ایسنا، وزیر بهداشت درانتها مراسم در یك ارتباط ویدئویی با تقدیر از خدمات صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشكی هرمزگان از مسئولان استانی خواست با عنایت به اینكه هرمزگان در صدر بیماران تالاسمی كشور قرار دارد در جهت كاهش سالیانه آن گام بردارند.




1397/08/21
18:30:43
5.0 / 5
4469
تگهای خبر: بهداشت , بیماری , پزشكی , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط بیوبگ
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
بیو بگ BioBag