نگرانی WHO از احتمال پنهان كردن موارد ابولا در تانزانیا

نگرانی WHO از احتمال پنهان كردن موارد ابولا در تانزانیا

به گزارش بیو بگ بیماری ابولا قاره آفریقا را بخصوص در میان سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ میلادی گرفتار كرد و در زمان شیوع، منجر به كشته شدن هزاران نفر شد و الان در حالیكه این بیماری با كمك سازمان های بین المللی تا حد زیادی فروكش كرده است، هنوز هم در بعضی از مناطقِ این قاره بعنوان یك معضل باقی مانده است.


به گزارش بیو بگ به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) از همین رو نگرانی خویش را از احتمال پنهان كردن موارد ابولا در تانزانیا اعلام نموده است.
این سازمان به تازگی اطلاعیه ای منتشر و طی آن اعلام نموده است از راه گزارش های غیررسمی آگاه شده كه یك زن مشكوك به مبتلا شدن به این بیماری در "دارالسلام" جان باخته و افرادی كه با وی در تماس بوده اند، قرنطینه شده اند.
در این بیانیه اینطور آمده كه در ۱۰ سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی سازمان جهانی بهداشت از راه روند نظارت منظم بر پایه رویدادها، از راه گزارش های غیررسمی در مورد مرگ یك بیمار مشكوك به مبتلا شدن به ویروس ابولا (EVD) در شهر دارالسلامِ تانزانیا آگاه شده است. گفته می شود افرادی كه با قربانی در تماس بوده اند به صورت غیررسمی در سایت های مختلف كشور در قرنطینه به سر می برند.
تا به امروز جزئیات بالینی و نتایج تحقیقات همچون آزمایش های انجام شده برای تشخیص افتراقی این بیماران با سازمان جهانی بهداشت به اشتراك گذاشته نشده است.
عدم اطلاعات كافی دریافتی توسط این سازمان، نگرانی ها را به علت عدم امكان "تدوین فرضیه در مورد علت احتمالی بیماری" برانگیخته است.
در تاریخ ۱۴ سپتامبر مقامات تانزانیا به صورت رسمی به سازمان بهداشتی ملل متحد اطمینان دادند كه ابولا در این كشور وجود ندارد اما با این وجود به سوالات سازمان جهانی بهداشت در این ارتباط پاسخ نداده و از انجام آزمایش های بیشتر برای مشخص شدن این كه آیا تب هموراژیك كه تابحال ۲۰۰۰ نفر را در كنگو كشته است، در بین بیماران تانزانیا هم وجود دارد یا خیر، خودداری كرده اند.
بنابراین سازمان جهانی بهداشت یك تیم تحقیقاتی را جهت بررسی مرگ بیمار تانزانیایی در تاریخ ۱۲ سپتامبر اعزام كرده و اعلام نمود كه می خواهد نتایج را به كشورهای عضو اعلام كند.
بحران ابولا در كنگو در ماه مه میلادی با عنایت به شیوع این بیماری كشنده در سراسر كشور، توجه بین المللی را به خود جلب كرد.
بنا بر گزارش اسپوتنیك، بزرگ ترین مورد شیوع ابولا در غرب آفریقا تابحال منجر به كشته شدن بیشتر از ۱۱ هزار نفر در گینه، لیبریا و سیرالئون بین دسامبر ۲۰۱۳ و آوریل ۲۰۱۶ میلادی شده است.



1398/07/04
13:30:20
5.0 / 5
4572
تگهای خبر: بهداشت , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط بیوبگ
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
بیو بگ BioBag