پاسخ سازمان غذا و دارو به پیشنهاد چینی ها برای تولید دارو در ایران

پاسخ سازمان غذا و دارو به پیشنهاد چینی ها برای تولید دارو در ایران

بیو بگ: سخنگوی سازمان غذا و دارو در واكنش به اخبار مطرح در خصوص پیشنهاد چینی ها برای تولید دارو در منطقه آزاد چابهار، اظهار داشت: هر كشوری كه بخواهد در ایران به صورت تولید مشترك در حوزه دارو و تجهیزات پزشكی اقدام نماید، باید بر مبنای ضوابط فنی و قانونی سازمان غذا و دارو پیش رود.



دكتر كیانوش جهانپور در گفت وگو با ایسنا، درباره پیشنهاد چینی ها برای تولید دارو در منطقه آزاد چابهار با هدف توزیع و مصرف در كشورهای مسلمان با برند حلال، اظهار داشت: این مورد جزو موارد همكاری هایی بوده كه با سازمان منطقه آزاد چابهار مطرح شده و به صورت اخص با سازمان غذا و دارو صحبتی در این زمینه انجام نشده است.

وی تصریح كرد: قاعدتا هرگونه سرمایه گذاری چه از جانب چینی ها و چه توسط كشورهای دیگر اگر بخواهد در داخل كشورمان در این حوزه به صورت تولید مشترك صورت گیرد، باید بر مبنای ضوابط فنی و قانونی سازمان غذا و دارو باشد. در عین حال بطور قطع سازمان غذا و دارو از هرگونه سرمایه گذاری كه منتج به توسعه تولید داخلی در حوزه دارو یا تجهیزات و ملزومات پزشكی شود، استقبال می كند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: باید توجه كرد كه همه این اقدامات باید تحت نظارت فنی سازمان و با رعایت ضوابط سازمان غذا و دارو از نظر سلامت، ایمنی، كیفیت و اثربخشی باشد.

جهانپور همینطور اظهار داشت: البته هنوز درخواستی در این زمینه به سازمان غذا و دارو اعلام نشده است. به هر حال در چنین مباحثی تك تك موارد باید مشخصا با مجوز سازمان غذا و دارو، تحت نظر این سازمان و بر مبنای ضوابط فنی سازمان غذا و دارو باشد.




1397/08/13
12:12:13
5.0 / 5
4283
تگهای خبر: پزشكی , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط بیوبگ
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
بیو بگ BioBag