مدیرعامل سازمان بیمه سلامت؛

یكبار برای همیشه بودجه بیمه سلامت واقعی دیده شود

یكبار برای همیشه بودجه بیمه سلامت واقعی دیده شود

بیو بگ: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینكه برخی عرضه دهندگان خدمت ۱۲ ماه از ما طلب كارند، اظهار داشت: برای یك بار هم شده باید بودجه سازمان های بیمه گر واقعی دیده شود.



به گزارش بیو بگ به نقل از مهر، طاهر موهبتی در آئین نكوداشت روز ملی بیمه سلامت كه بامداد یكشنبه آغاز شد، اضافه كرد: سوم آبان ماه سالروز تصویب بیمه همگانی است كه برپایه اصل ۲۹ قانون اساسی شكل گرفته است.
وی افزود: هم اكنون ۴۰ میلیون نفر از جمعیت ایران تحت پوشش این سازمان هستند و ۸۵ درصد این افراد، بیمه مجانی دریافت می كنند و دولت سهم بیمه پردازی آنها را برعهده دارد.
به گفته موهبتی، كاركنان دولت، بازنشستگان، خانواده شهدا، طلاب، دانشجویان و مددجویان بهزیستی و غیره تحت پوشش آن هستند.
وی با اشاره به اینكه ۲۲ میلیون نفر از روستاییان تحت پوشش بیمه هستند، خاطرنشان كرد: ۱۰ میلیون نفر از جمعیت كشور تحت پوشش بیمه سلامت ایرانی ها (رایگان) هستند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: طرح تحول بیمه سلامت سبب هزینه های پرداختی مردم از ۶۰ درصد به ۳۵ درصد كاهش پیدا كند و همینطور در بخش بستری ۵۸ درصد هزینه ها را پرداخت می نماییم و در بخش سرپایی هم ۹۰-۹۵ درصد توسط بیمه پرداخت می گردد.
وی اظهار داشت: هم اكنون ۲۴۰۰ قلم دارو تحت پوشش سازمان و ۵ هزار خدمت هم تحت پوشش هستند كه عرضه می گردد و این برنامه ملی (طرح تحول سلامت) آرزوی دیرینه نظام بود كه محقق شد و سبب رضایت ۸۳ درصدی مردم شد.
موهبتی با اشاره به اینكه طی یك سال قبل اقدامات مفیدی در سازمان بیمه سلامت صورت گرفته است، تصریح كرد: یكی از چالش های پیشروی ما در بخش سلامت، تأمین منابع است و اگر بحران مالی سازمان های بیمه ای ایران در نظر نگیریم، با بحران های جدی روبرو خواهیم شد.
وی تصریح كرد: یكی از برنامه های ما مدیریت منابع و مصارف بود و همینطور هدفمند كردن بیمه مجانی از دیگر اقدامات انجام شده ما بود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خاطرنشان كرد: قرار بود ۵ میلیون نفر، بیمه مجانی باشند در حالیكه امروزه ۱۰ میلیون نفر بیمه شده اند و هر بیمه شده ۵۲۸ میلیون بار مالی دارد. در حوزه تنظیم مقررات، یارانه باید هدفمند شود.
موهبتی با اشاره به اینكه گروه های محروم باید تحت پوشش بیمه مجانی سلامت باشند، تاكید كرد: ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده همپوشانی میان بیمه سلامت و سایر سازمان های بیمه گر بود كه تعداد آنها با اجرای طرح رفع همپوشانی به دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینكه در ۶۰۵ بیمارستان طرح حذف دفترچه را اجرایی كردیم، تصریح كرد: استقرار سامانه ۱۶۶۶، بعنوان سامانه اسناد الكترونیكی، اجرای طرح خرید راهبردی، سامانه استحقاق سنجی و سامانه كنترل خدمت همچون طرح هایی بود كه اجرایی شد.
وی اضافه كرد: هم اكنون عرضه دهندگان خدمت مانند دانشگاه ها و پزشكان، ۱۲ ماه از ما طلب دارند در حالیكه به تعهدات خود عمل نمی كنند اما باید یك بار هم شده بودجه را واقعی ببینیم و مطالبات را به روز نماییم تا قانونگذار دو برابر اعتبار، تعهد برای ما تولید نكند.

1397/08/06
14:17:54
5.0 / 5
4663
تگهای خبر: بیمارستان , دانشگاه , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط بیوبگ
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
بیو بگ BioBag