معاون وزارت بهداشت:

كشور با كمبود پرستار مواجه می باشد، استخدام در صورت كسب مجوز

كشور با كمبود پرستار مواجه می باشد، استخدام در صورت كسب مجوز

بیو بگ: سمنان - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت بابیان اینكه كشور با كمبود پرستار و كمك پرستار مواجه می باشد، اظهار داشت: جذب نیروی جدید نیازمند مجوز از جانب برنامه و بودجه است.



ابراهیم گلمانی در گفتگو با خبرنگار مهر در حاشیه دیدار از مراكز بهداشتی و درمانی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكی سمنان، بابیان اینكه برای خدمت رسانی توسط پرستاران استانداردهایی تعریف شده است، تاكید كرد: ما در كشور كمبود پرستار داریم و اعداد و ارقام با كمیت های استاندارد نمی خواند اما این امر سبب نمی گردد كه كیفیت خدمات وزارت بهداشت پائین آید.
وی اضافه كرد: استخدام نیروی پرستار نیازمند مجوز سازمان مدیریت، برنامه وبودجه است و وزارت بهداشت نمی تواند درباره استخدام نیرو، خودش تصمیم بگیرد.
رایزنی با سازمان برنامه و بودجه
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، اظهار داشت: درصورتی كه سازمان مدیریت، برنامه وبودجه به ما اعلام مجوز كند، می توانیم استخدام پرستار داشته باشیم و در غیر این صورت خیر، كه متأسفانه فعلاً این نهاد با مشكل كمبود بودجه روبرو است.
گلمانی اضافه كرد: بااینكه در كشور كمبود پرستار مشهود است اما به تمام مراكز بهداشتی درمانی و دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور ابلاغ گردیده كه مطلوب بودن خدمات پرستاران و مراقبت از بیماران می بایست باكیفیت بالا باشد.
وی در پاسخ به سؤالی كه درنهایت تكلیف استخدام پرستاران جدید چه می شود، اظهار داشت: طی رایزنی هایی كه وزارت خانه و كمیسیون بهداشت با سازمان برنامه بودجه شده، مقرر شد تا كارگروهی را تشكیل و برای استخراج تعداد نیروهای پرستار موردنیاز در كشور اقدام نماییم تا آماری درست در اختیار داشته و سپس با سازمان برنامه بودجه رایزنی نماییم.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، اظهار داشت: خوشبختانه پرستاران در تمام نقاط كشور بیشتر از ظرفیتشان هم در این شغل شریف نیرو و وقت می گذارند كه خوشبختانه شاهد رضایت خوبی هم از جانب مردم هستیم كه باید از این قشر قدردانی نماییم.

1397/07/30
12:26:30
5.0 / 5
4329
تگهای خبر: بهداشت , پزشكی , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط بیوبگ
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
بیو بگ BioBag