وزیر بهداشت:

محصولات دانش بنیان و فناورانه گیلان 5 برابر بالا رفته است

محصولات دانش بنیان و فناورانه گیلان 5 برابر بالا رفته است

به گزارش بیو بگ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: میزان محصولات دانش بنیان و فناورانه 5 برابر در گیلان بالا رفته است.



بهرام عین اللهی در در جریان سفر به گیلان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متأسفانه حضور رییس دولت سیزدهم، شهید رئیسی را در مسافرت استانی نداریم اما بطور قطع روح بلند ایشان ناظر بر اعمال ما است و مقرر شده بود که خیلی از پروژه ها با حضور رییس جمهور شهید به بهره برداری برسد خصوصاً پروژه های بزرگی که در دست اقدام است، شهید رئیسی حتی سفر خودرا به تعویق انداختند تا این پروژه ها تکمیل شود.
وی با اعلان اینکه راه شهید جمهور با قوت ادامه دارد، اضافه کرد: پروژه هایی که بطورکامل به پایان رسیده مورد بهره برداری قرار می گیرد پس این افتتاح ها نمایشی نیست و در استان گیلان با زحماتی که ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و استاندار محترم در عرصه سلامت متقبل شده اند در ماه های آتی خبرهای خوش بیشتری را در عرصه سلامت خواهیم شنید و وزارتخانه نیز حمایت لازم را انجام خواهد داد.
عین اللهی با اشاره به افتتاح ۲۰ پروژه حوزه سلامت در استان گیلان افزود: ۱۴ پروژه درمانی، ۶ پروژه بهداشتی و ۷۱۴۵ متر مربع زیربنای پروژه هایی است که امروز افتتاح خواهد شد و ۴۷۰ میلیارد تومان بابت این پروژه ها هزینه شده و ۵۰ تخت توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه سرا را شامل می شود پس کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی، دو دستگاه MRI افتتاح خواهد شد.
وزیر بهداشت اشاره کرد: یک دستگاه سی تی آنژیو در زیربنای ۲۰۰ متر مربع و اعتبار ۴۵ میلیارد تومان و بخش آنژیو گرافی در زیربنای ۸۰ مترمربع و با صرف اعتبار ۴۰ میلیارد تومان امروز به بهره برداری رسید.
وی اشاره کرد: در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ضمن سه سال دولت مردمی سیزدهم کارهای خوبی را شاهد بودیم، ۱۱۸ پروژه با احتساب ۲۰ پروژه ای که امروز به بهره برداری می رسد در دولت سیزدهم انجام شده و ۳۰۰ تخت نیز به تخت های بیمارستانی استان اضافه شده و ضریب اشغال به ۷۰ درصد رسیده است.
عین اللهی با تأکید بر این که مرگ و میر نوزادان در استان از ۵/۹۹ به ۴/۸ رسیده که نشان دهنده کیفیت درمان است، اضافه کرد: دفاتر خدمات سلامت از ۲ تا به ۱۸ تا بالا رفته و نظارت های بهداشتی در استان بهتر شده است و تعداد داروخانه ها از ۳۶۷ به ۵۲۸ عدد رسیده است.
وی با اعلان اینکه میزان محصولات دانش بنیان و فناورانه پنج برابر بالا رفته است، اظهار داشت: ۱۷ پایگاه اورژانس شهری در طول این مدت بالا رفته است که باتوجه به میزان تصادفات این تعداد پایگاه می توانند کمک رسانی کنند.
وزیر بهداشت افزود: ۲ پایگاه اورژانس مخصوص بانوان که همه پرسنل آن نیز بانو هستند به بهره برداری رسیده که کار جدید و ویژه ای است.
وی افزود: در راستای درمان ناباروری در محلهای مختلف به وجود آمده است که در درمان نابارورها مؤثر است. مرکز شیمی درمانی سرپایی و تشخیص سرطان در بندر انزلی به وجود آمده است.
عین اللهی با اشاره به این که ۳۸ استاد عضو هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان جذب شده اند، اشاره کرد: ۲۱ مجوز مرکز مراقبت های پرستاری در منزل بالا رفته است. میزان رشد علمی و مقالات به میزان ۸۰ درصد در دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارتقا یافته است و از تعداد ۳۱۰۰ مقاله در ۱۴۰۰ به ۵۶۰۰ مقاله علمی بالا رفته است.
وزیر بهداشت اظهار داشت: دوره های جدید کارشناسی ارشد در فیزیوتراپی، دکترای فیزیولوژی، دکترای آناتومی، فلوشیپ جدید جراحی سوختگی و راه اندازی نخستین پژوهشکده تروما باتوجه به تصادفاتی در استان است، انجام گرفته است.
وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان یک دانشگاه رو به جلو است با دارا بودن اساتید دانشمند، علاقمند و باسواد و خدمات بسیاری خوبی را انجام می دهند و امیدواریم که مشکلات سخت افزاری و بیمارستانی که در استان وجود دارد با راه اندازی بیمارستان های جدید رفع می شود.


منبع:

1403/03/18
11:59:49
5.0 / 5
293
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمارستان , بیمارستانی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط بیوبگ
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
بیو بگ BioBag