تاثیر شاخص توده بدنی در پیشرفت ام اس

تاثیر شاخص توده بدنی در پیشرفت ام اس

به گزارش بیو بگ متخصصان در مطالعه ای به رابطه بین سطح بالای لیپید خون و تشدید علایم بیماری ام اس در بیماران مبتلا به اضافه وزن و چاقی پی بردند.


به گزارش بیو بگ به نقل از ایسنا، متخصصان علوم پزشكی در آمریكا با اشاره به اینكه در افراد مبتلا به چاقی یا اضافه وزن سطح بالاتری از لیپیدهای خون موسوم به سرامید وجود دارد، اظهار داشتند: در این مطالعه ارتباط بین سطح سرامید، شاخص توده بدنی و پیشرفت بیماری ام اس مشاهده شد.
متخصصان در بخشی از این مطالعه مشاهده نمودند در افراد چاق و مبتلا به اضافه وزن كه گرفتار بیماری ام اس هستند سطح سرامیدها نسبت به بیمارانی كه گرفتار اضافه وزن نیستند بالاتر است.
متخصصان اظهار داشتند: یافته های بدست آمده حائز اهمیت می باشد چونكه قبل از این سرامیدها در مایع مغزی-نخاعی اطراف مغز در بیماران مبتلا به ام اس مشاهده شده كه افزایش آن به واكنش های بدن به منظور بازیابی میلین صدمه دیده نسبت داده شده است. هرچند، در این بررسی سطح بالاتری از سرامید در خون مبتلایان به ام اس كه گرفتار چاقی و اضافه وزن هستند مشاهده شد.
به قول متخصصان افزایش سطح لیپیدها نه تنها از سلول های مغزی صدمه دیده بلكه از دریافت مازاد چربی های اشباع شده ناشی می شود.
به گزارش ان دی تی وی، وجود سرامیدها در سلول های خونی و توانایی این لیپیدها در ایجاد تغییرات اپی ژنتیك نشان داده است اسیدهای چرب اشباع شده با تاثیرات كاركردی طولانی مدت همراه می باشد كه با گذشت زمان بیماری ام اس را در راه وخیم شدن علایم آن قرار می دهد.



1398/02/04
13:59:10
5.0 / 5
4698
تگهای خبر: بیماری , پزشكی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط بیوبگ
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
بیو بگ BioBag