رد پای مصرف ماهی در سلامت پیری

رد پای مصرف ماهی در سلامت پیری

بیو بگ: خراسان رضوی برمبنای نتایج مطالعه اخیر انتشار یافته در مجله پزشکی آکادمی عصب شناسی آمریکا کسانی که در دوران میان سالی غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا سه مصرف می کنند، در مقایسه با آن هایی که این کار را نمی کنند، توانایی تفکر بالاتری دارند. اسیدهای چرب امگا سه ممکنست منجر به ساختار بهتر مغز شود.



به نقل از ارث، دکتر کلودیا ساتیزابال، از نویسندگان این مطالعه و از مرکز علوم بهداشت دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو، اظهار داشت: بهبود رژیم غذایی یکی از راه های ارتقاء سلامت مغز است. اگر مردم بتوانند انعطاف پذیری شناختی خودرا بهبود بخشند و با برخی تغییرات ساده در رژیم غذایی خود از زوال عقل جلوگیری نمایند، این مساله می تواند تاثیر زیادی بر سلامت عمومی آنان داشته باشد.

نتایج این مطالعه نشان میدهد حتی مصرف اندک امگا سه ممکنست برای حفظ عملکرد مغز کافی باشد. مطابق با دستورالعمل های رژیم غذایی انجمن قلب آمریکا مصرف حداقل ۲ وعده ماهی در هفته برای بهبود سلامت قلب و عروق میزان استاندارد این مصرف است.

محققان این تحقیق را روی ۲۱۸۳ شرکت کننده با میانگین سنی ۴۶ سال انجام دادند. کارشناسان سطوح اسیدهای چرب امگا سه را اندازه گیری کردند؛ اسکن های مغزی انجام دادند و مهارت های تفکر را آزمایش کردند. شرکت کنندگان هیچ سابقه سکته مغزی نداشتند و زوال عقل در آنها تشخیص داده نشده بود.

اسیدهای چرب امگا سه در چندین نوع ماهی، غذاهای غنی شده و مکمل ها یافت می شود.

به گفته پژوهشگران سطح ایده آل اسیدهای چرب امگا سه به میزان هشت درصد کل اسیدهای چرب است.

نویسندگان این مطالعه دریافتند کسانی که دارای سطوح متوسط بالاتر امگا سه هستند، در قسمتی از مغز که برای حافظه لازمست، بهتر عمل کردند.

دکتر ساتیزابال اظهار داشت: این نتایج باید با تحقیقات بیشتری تایید گردد اما هیجان انگیز است که سطوح امگا سه می تواند در بهبود انعطاف پذیری شناختی حتی در افراد میان سال نقش داشته باشد.





منبع:

1401/07/16
21:34:29
5.0 / 5
176
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط بیوبگ
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
بیو بگ BioBag