مطالعات نشان می دهد؛

طناب زدن سبب قوی شدن استخوان ها می شود

طناب زدن سبب قوی شدن استخوان ها می شود

مطالعات نشان می دهد که طناب زدن می تواند ضربان قلب را تقویت کند، کالری را تقریباً به همان اندازه دویدن می سوزاند و ایمنی بدن را بیشتر می کند.



به گزارش بیو بگ به نقل از مهر به نقل از دیلی میل، همین طور نتایج مطالعه جدید نشان داد که فقط ۲۰ دقیقه طناب زدن دو بار در هفته بطور قابل توجهی تراکم استخوان زنان جوان را بهبود می بخشد. این مطالعه شامل شناگران ۱۷ تا ۲۱ ساله بود.
پوکی استخوان در زنان یائسه که سطح هورمون استروژن محافظ استخوان در آنها رو به کاهش است، مشکلی شایع است. اما طناب زدن به کاهش این اختلال کمک می نماید.
یکی از دلیلهای مفید بودن طناب زدن برای پوکی استخوان تأثیر نسبی آنست که موجب تقویت استخوان ها می شود.
به گفته پژوهشگران، ضربه های مکرر به استخوان فشار می آورد و موجب می شود که خودرا بازسازی کند، بافت قدیمی را جذب کرده و استخوان جدید بوجود آورد و آنرا قوی تر سازد.
افراد مبتلا به آرتروز یا پوکی استخوان بهتر است پیش از طناب زدن با پزشک خود مشورت نمایند.
محققان دریافتند که پرش و پریدن در افزایش تراکم توده استخوانی در قسمت فوقانی استخوان ران در زنان قبل از یائسگی مؤثر است.
طناب زدن بعنوان نوعی ورزش هوازی، سیستم تخلیه بدن (سیستم لنفاوی) را تحریک می کند، مایعات را از بافت ها به جریان خون منتقل می کند و با بهبود جریان خون و گردش سلول های ایمنی، سیستم ایمنی را تقویت می نماید.

1400/09/29
10:02:11
5.0 / 5
332
تگهای خبر: سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
بیو بگ BioBag