توصیه محققان انگلیسی؛

بهترین زمان خواب برای حفظ سلامت قلب چه ساعتی است

بهترین زمان خواب برای حفظ سلامت قلب چه ساعتی است

نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است که خواب بین ساعت ۲۲ تا ۲۳ امکان دارد زمان ایده آلی برای کاهش خطر مبتلا شدن به مشکلات قلبی عروقی باشد.



به گزارش بیو بگ به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، این یافته امکان دارد جالب توجه باشد، چونکه محققان دریافتند که خوابیدن پیش از ساعت ۱۰ شب یا پس از نیمه شب امکان دارد خطر مبتلا شدن به بیماری قلبی را تا حدود ۲۵٪ افزایش دهد. به قول محققان، این خطر امکان دارد ناشی از تغییر ریتم شبانه روزی بدن باشد.
«دیوید پلنز»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اکستر انگلستان، اظهار داشت: «سیستم شبانه روزی بدن، ریتم های رفتاری و فیزیولوژیکی روزانه را کنترل می کند. اختلال در ریتم شبانه روزی نتایج گسترده ای دارد که منجر به عملکرد شناختی ضعیف تر و افزایش ریسک مبتلا شدن به بیماری های مختلف جسمی و روانی همچون اختلالات قلبی عروقی می شود.»
وی در ادامه توضیح می دهد: «ساعت مرکزی در مغز ریتم شبانه روزی را در سرتاسر بدن کنترل می کند. این ساعت مرکزی با قرار گرفتن در معرض نور، بخصوص نور صبحگاهی، که توسط گیرنده های چشم تشخیص داده می شود، تنظیم می شود.»
به گفته پلنز: «وقتی این نور بامداد تشخیص داده می شود، ساعت باردیگر تنظیم می شود. بنابراین، اگر فردی خیلی دیر بخوابد، امکان دارد بیش از اندازه بخوابد و نور بامداد را از دست بدهد. این اتفاق در طولانی مدت، ریتم شبانه روزی را مختل می کند. در نتیجه، اثراتی بر سایر ریتم های رفتاری و فیزیولوژیکی خواهد داشت که می تواند برای سلامتی مضر باشد.»
با این حال، پلنز اخطار داد که این مطالعه نمی تواند ثابت کند که زمان خواب سبب بیماری قلبی می شود، اما در صورت تایید، امکان دارد یک عامل خطر احتمالی باشد.
به گفته محققان، این نتایج اهمیت ریتم شبانه روزی بدن را برجسته می کند و به شواهد فزاینده ای می افزاید که نشان داده است افزایش خطرات سلامتی نظیر چاقی، دیابت، فشار خون بالا، بیماری های قلبی عروقی و حتی سرطان، زمانی روی می دهد که برنامه روزانه بدن با ریتم شبانه روزی آن مطابقت ندارد.


منبع:

1400/08/20
13:43:27
5.0 / 5
489
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط بیوبگ
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
بیو بگ BioBag