سفارش های وزیر بهداشت به ماموران بهداشت به دنبال گرانی گوشت و فشارهای اقتصادی

سفارش های وزیر بهداشت به ماموران بهداشت به دنبال گرانی گوشت و فشارهای اقتصادی

بیو بگ: وزیر بهداشت خطاب به ماموران و بازرسان بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی اظهار داشت: امسال به سبب فشارهای اقتصادی و تغییرات در نرخ ارز كار شما از سال قبل بیشتر می شود. برای اینكه وقتی گوشت گران گردید، بالقطع تخلف و تقلب هم در آن بیشتر می شود. بدین سبب امسال كارتان سنگین تر و سخت تر است.


به گزارش بیو بگ به نقل از ایسنا، دكتر سعید نمكی در مانور مهندسی بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی، اظهار داشت: بنده نخستین بار اداره كل بهداشت حرفه ای را در وزارت بهداشت ایجاد كردم. در آن زمان می خواستیم كاسه های فالوده خوری و بستنی را تبدیل به ظروف یكبار مصرف نماییم، اما نمی دانید كه چه كشیدیم. یادم است كه یك دفعه كاردان بهداشت محیط ما در كرمانشاه به یك قصاب اعتراض كرده بود و قصاب مقابل او شكایت كرده بود و او را به ضربه شلاق محكوم كرده بودند. من رفتم و گفتم اگر این كاردان بهداشت شلاق بخورد، من خودم را جلوی كاخ دادگستری آتش می زنم و آنقدر ایستادم كه برای كاردان برائت و برای قصابی حكم شلاق گرفتم. بدین سبب منِ وزیر بهداشت بعنوان سرباز دیرین حوزه بهداشت كشور، پشتوانه شما هستم. باور كنید حاضرم خودم را بسوزانم، اما مویی از شما كم نشود.
وی ادامه داد: این مملكت مدیون كار افراد عرصه بهداشت است. در سال ۵۷ از هر هزار تولد زنده ۱۲۰ نوزاد به یك سالگی نمی رسیدند و از هر ۱۰۰ هزار مادر حامله ۲۴۵ موردشان تلف می شدند. همین طور میزان پوشش واكسیناسیون در كشور ۳۰ درصد بود، اما امروز به ۱۰۰ درصد رسیده است. همین طور بیماری های تنفسی گروه های لطمه پذیر را مورد هدف قرار داده بودند، اما امروز در این زمینه وضعیت مناسبی داریم.
وی با اشاره به اینكه در آن سال ها حدود ۱۰۵۰ مركز خانه بهداشت داشتیم، اظهار داشت: امروز ۱۸ هزار خانه بهداشت در سراسر كشور وجود دارد و این دستاوردها حاصل تلاش گذشتگان و شماست.
نمكی اشاره كرد: باید توجه كرد كه مقوله امنیت و سلامت مقوله ای مانند هوا برای انسان و آب برای ماهی است؛ بدین سبب تا زمان گرفتار نشدن، ملموس نیست. از طرفی امسال به سبب فشارهای اقتصادی و تغییرات در نرخ ارز كار شما از سال قبل بیشتر می شود. برای اینكه وقتی گوشت گران گردید، بالقطع تخلف و تقلب هم در آن بیشتر می شود. این مساله یك پدیده اقتصادی می باشد كه وقتی كالایی گران می شود تقلب و جعل هم به دنبال گرانی می آید. بدین سبب امسال كارتان سنگین تر و سخت تر است.
وی اشاره كرد: به شما افراد عرصه بهداشت محیط سفارش می كنم كه ضمن حفظ ابهت خودتان در كار، به كسبه بی احترامی نكنید. من از مردم دور نمی شوم و هیچگاه بوسیله VIP و پاویون سفر نمی كنم برای اینكه می گویند قطره دریاست اگر با دریاست و او قطره و دریا، دریافت. بدین سبب پیوستگی با مردم به انسان ارزش می دهد. حال شما هم حرمت مردم را حفظ كنید. یك روز در رستورانی بودم و دیدم كه دو كاردان بهداشت محیط چقدر مودبانه برخورد می كردند؛ بطوریكه رستوران دار شرمسار شد. در آنجا كه نتیجه گرفتم كه نفیس ترین افراد را در حوزه بهداشت دارم و این برای وزیری كه آمده پاكدستی را بعنوان ارزش جا بیندازد، بسیار با ارزش است. همین طور متوجه شدم كه چه همكاران صبوری دارم. بدین سبب امیدوارم زحمات نوروزی شما مانند زیارت دوده و طواف كعبه پر خیر و بركت باشد.
به گزارش بیو بگ به نقل از ایسنا، همین طور بطور همزمان مانور بهداشتی استان های گیلان، زاهدان و كرمانشاه بوسیله ویدئو كنفرانس و با دستور وزیر بهداشت شروع شد.



1397/12/20
14:25:13
5.0 / 5
4740
تگهای خبر: بهداشت , بیماری , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط بیوبگ
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
بیو بگ BioBag