فرمانده ستاد مقابله با كرونا كلانشهر تهران خبر داد

تست سریع كرونا در اختیار مطبها، كلینیك ها و مراكز تجمعی قرار می گیرد

تست سریع كرونا در اختیار مطبها، كلینیك ها و مراكز تجمعی قرار می گیرد

به گزارش بیو بگ فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران تصریح کرد: با افزایش تولید تست های سریع، این تست ها در اختیار مطب ها، کلینیک ها و مراکز تجمعی قرار می گیرند.


به گزارش بیو بگ به نقل از ایسنا، علیرضا زالی در انتها جلسه بررسی عملکرد طرح شهید سلیمانی در استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرف ۴۸ ساعت اخیر آمار شهر و استان تهران نسبت به هفته قبل با افزایش روبرو شده که این مورد نگرانی هایی را به همراه دارد. این در شرایطی است که آمارهایمان در دیماه نسبت به آبان در کلیه شاخص ها کاهش پیدا کرده بود اما هفته جاری آمارها با شیب ملایمی رو به رشد است. مجموعه بستری های استان تهران از ۲۰۰۰ نفر فراتر رفته و بیماران جدید بستری هم که در هفته های اخیر زیر ۲۰۰ نفر بود افزوده شده که ۱۱۰ نفر در بخش ویژه بستری شدند.
وی افزود: نخستین شاخص بروز تغییرات در تهران در مراجعین سرپایی تجلی پیدا می کند که ظرف ۲۴ ساعت گذشته به ۶۰۰۰ نفر رسیده و از طرفی بخش اورژانس بیمارستان های تخصصی هم شلوغ تر شده که همه اینها علایم زنگ خطری است. هر چند که آمارهای تهران نوسان پذیر است اما اگر در سه روز آینده با همین الگو مواجه باشیم، می توانیم بگوییم سرآغاز شکل گیری خیز جدیدی به وجود آمده است. بدون شک رسیدن به میزان پیک جدید بر مبنای مطالعات انجام شده در پیک های سوم و چهارم بسیار سریعتر رخ خواهد داد.
وی افزود: قرار بود در برگزاری برنامه های آئینی و جشنواره ها با عنایت به تعهدات داده شده، رعایت پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از تجمعات انجام شود؛ اما متاسفانه گزارش ها حاکی از عدم رعایت پروتکل هاست. بطور قطع اگر این مسیر ادامه پیدا کند با عنایت به عدم اجرای تعهدات مجبور به بازبینی در این مجموعه ها هستیم و اگر رنگ شهرها تغییر کند باید محدودیت های جدید را اعمال نماییم.
وی تصریح کرد: امیدواریم شهروندان با رعایت پروتکل ها بگونه ای عمل کنند که شاهد روزهای تلخ پایانی سال نباشیم. متاسفانه کماکان حمل و نقل عمومی نقطه صدمه پذیر ماست.
زالی در مورد طولانی بودن پاسخ تست های PCR در تهران اظهار داشت: هم اکنون ۱۴۰ آزمایشگاه در تهران فعال و مجاز به انجام تست های PCR هستند. خیلی خوب است که افراد با تست مساله را پیگیری کنند اما در خیلی از موارد و در هنگام اپیدمی فراگیر علایم نزدیک به بیماری حتی بدون پیوست آزمایشگاهی باید بعنوان خود بیماری تلقی شود. در اسفند ماه تعداد آزمایشگاه هایی که تست های PCR را انجام می دادند کمتر از انگشتان دست بود. در طرح شهید سلیمانی برای رفع این نقیصه استفاده از ظرفیت تست های سریع را به کار گرفتیم و با افزایش تولید این تست ها مقرر شده به مطب ها کلینیک ها و مراکز تجمعی هم تست های سریع داده شود.




منبع:

1399/11/13
23:32:53
0.0 / 5
1122
تگهای خبر: بهداشت , بیمارستان , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط بیوبگ
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
بیو بگ BioBag