سرپرست وزارت بهداشت مطرح كرد:

توجه جدی به كاهش پرداختی ها از جیب مردم

توجه جدی به كاهش پرداختی ها از جیب مردم

بیو بگ: سرپرست وزارت بهداشت اظهار داشت: طرح تحول را خصوصاً در مورد كاهش پرداختی ها از جیب بیماران و سال آینده كه امكان دارد فشارهای ناشی از تحریم مردم را تحت فشار قرار دهد، با قدرت ادامه می دهیم.



به گزارش بیو بگ به نقل از مهر، سعید نمكی با اشاره به اینكه طرح تحول سلامت یكی از طرح های بنیادین و اساسی دولت تدبیر و امید است، اظهار داشت: دكتر هاشمی زحمات زیادی را با همكاری تیم مدیریتی وزارت بهداشت برای این طرح كشید.
سرپرست وزارت بهداشت كاهش هزینه های كمرشكن از جیب مردم خصوصاً در حوزه بستری را مهمترین نقطه قوت طرح تحول سلامت دانست و اضافه كرد: سپس تغییر معادل ریالی ارز كه از سال ۹۱ سه برابر شد خصوصاً در حوزه دارو و تجهیزات پزشكی، طرح توانست بار سنگینی را از دوش مردم بردارد.
وی تصریح كرد: همین طور در توسعه زیرساخت های نظام سلامت در دورترین نقاط كشور، تهیه دارو برای بیماران خاص و صعب العلاج و ماندگاری پزشكان در نقاط دورافتاده كشور بسیار موثر واقع شد و بر این باورم كه طرح تحول محاسن زیادی داشت.
نمكی مطرح كرد: البته آنچه كه در مورد طرح تحول باید بیشتر به آن می پرداختیم این است كه این طرح به زیرساخت ها و مقدماتی مانند پرونده الكترونیك سلامت و تدوین راهنما و گایدلاین های بالینی نیاز داشت كه در مواد قانونی ۳۴، ۳۵، ۳۶ و ۳۸ قانون برنامه پنجم بعنوان تكالیف بالادستی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و سازمان های بیمه گر پیش بینی شده است.
سرپرست وزارت بهداشت اضافه كرد: از سویی در ارتباط با بیمه همگانی سلامت در بعضی موارد شاید سنجیده عمل نشد و افرادی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند كه مستحق پرداخت سرانه از جیب دولت نبودند و در واقع در كنار نیازمندان افراد توانمندی از مزایای بیمه بلاعوض بهرهمند شدند كه قبل از آن به شكل خویش فرما بیمه بودند بدین سبب این اقدام از لحاظ اقتصادی طرح را با برخی چالش ها مواجه كرد.
طرح تحول به منابع پایدار گره نخورد
وی افزود: از سویی طرح تحول سلامت به منابع پایدار گره نخورده بود و تنها ۱۰ درصد هدفمندی یارانه ها را پیش بینی كردیم كه دولت بیشتر از هزار میلیارد تومان به آن اضافه و از منابع عمومی پرداخت می كرد كه این اقدام باز مشكلاتی را برای طرح تحول به همراه داشت.
نمكی تصریح كرد: برخی انتقادات به طرح تحول در بعضی موارد درست اما در بعضی موارد منصفانه نبوده و دور از انصاف است.
تهیه دارو برای بیماران خاص و صعب العلاج را با قدرت دنبال می كنیم
سرپرست وزارت بهداشت با اشاره به اینكه تهیه دارو برای بیماران خاص و صعب العلاج را با قدرت دنبال می نماییم، اشاره كرد: تلاش خواهیم كرد در مورد ماندگاری پزشكان در مناطق محروم و احداث انگیزه برای افزایش ماندگاری آنها به گونه ای عمل نماییم كه در دورترین نقاط كشور پزشك، كادر پزشكی و پیراپزشكی متناسب و مورد نیاز را داشته باشیم.

1397/11/12
13:14:27
5.0 / 5
4756
تگهای خبر: بهداشت , پزشكی , درمان , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط بیوبگ
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
بیو بگ BioBag