واكنش های مجازی به خداحافظی وزیر بهداشت؛

استعفا كافی نیست استیضاح شود!

استعفا كافی نیست استیضاح شود!

به گزارش بیو بگ خبر استعفای وزیر بهداشت روز یكشنبه منتشر گردید و روز گذشته از ستاد وزارتخانه خداحافظی كرد. با اینكه دلیل این استعفا كاهش بودجه این وزارتخانه در سال۹۸ عنوان شده؛ اما افكارعمومی نظر دیگری دارند.


مجله مهر: روز یكشنبه الیاس حضرتی، نماینده اصلاح طلب مجلس خبری در خصوص استعفای وزیر بهداشت را در توییتر خود منتشر نمود و به سرعت همه رسانه ها هم به نقل از این عضو موثر فراكسیون امید خبر شگفت آور وداع قاضی زاده هاشمی از دولت حسن روحانی -آن هم در انتها شصت وپنجمین ماه تكیه زدن بر صندلی وزارت.حضرتی دلیل این استعفا را كاهش بودجه سلامت و اختلافات این وزارتخانه با سازمان برنامه وبودجه اظهار نمود و نوشت «بنده از كانال های مختلفی پیگیری كردم كه قاضی زاده هاشمی سه جلسه است كه در جلسات هیأت دولت شركت نمی كند و استعفا داده است.» و بلافاصله یك عضو كمیسیون بهداشت و درمان هم از عدم پذیرش این استعفا از جانب رییس جمهوری اطلاع داد.
پس از انتشار این مورد بلافاصله گمانه زنی های زیادی درباره دلیل استعفای قاضی زاده هاشمی انجام شد اما افكار عمومی و كاربران فضای مجازی نسبت به این مسئله مواضع دیگری دارند. محمدرضا رضازاده خبرنگار حوزه سلامت خبرگزاری فارس در توییتر خود در واكنش به این اتفاق به طعنه نوشت: «خبر تكراری بود، استعفای وزیربهداشت!»محمدعلی شهابی تحلیلگر حوزه سلامت هم در كانال شخصی خود با اشاره به این نكته كه وزارت بهداشت در ۵ سال قبل درگیر تضاد منافع مدیران ارشد خود بوده، نوشت: آنهایی كه نادانسته اظهار نظر می كنند خوب بدانند كه در این ۵ سال بزرگترین سوءمدیریت در كشور در همین وزارتخانه وجود داشت، چون وزیرش تماما در سفرهای استانی، جلسات سخنرانی، همایش های توخالی و در جایی غیر از وزارت خانه حضور داشت؛ پس نگران بی وزیر ماندن وزارتخانه نباشند!علی رجبی روزنامه نگاری كه سابقه دبیری حوزه سلامت در روزنامه همشهری را هم دارد، در این باره نوشت: «یك نماینده مجلس فاش كرده كه وزیر بهداشت استعفا داده. فعلا دلیلش برای من مهم نیست؛ اما بعید نیست بزودی حزب جدیدی با محوریت قاضی زاده هاشمی و از بدنه مدیران بهداشت ودرمان رونمایی بشه.»كاربری به نام رضا كریمی هم گفته است:
و یا كاربری با اسم مستعار كایوت نوشته است: «وزیر بهداشت به عنوان آخرین بازدید رفته موسسه خیریه بهشت امام رضا(ع) تا به بچه های یتیم و معلول سر بزنه. زحمت نكش دكتر جون. ما همون موقع كه شما راجع به تامین هزینه كودك مبتلا به S.M.A گفتی «نمی تونی واسه طول عمر بیشترش ۱میلیارد هزینه كنی» فهمیدیم چقدر كودك دوستی.»كاربری به نام دخو هم با كنار هم قرار دادن طرح تحول سلامت و توافق هسته ای، در توییتر شخصی خود آورده است:
از سوی دیگر بامداد امروز هم ۶ تشكل دانشجویی دانشگاه های علوم پزشكی شهر تهران هم در اطلاعیه ای با اشاره به اینكه دوران گروكشی سیاسی تمام شده، تصریح كردند كه استعفا برای وزیر بهداشت كم است و ایشان باید استیضاح شود. در بخشی از این بیانیه آمده است: «این اقدام وزیر بهداشت اگر به جهت اینكه قبول كرده اند مدیریت نظام سلامت حرفه ایشان نیست را اقدامی پسندیده می دانیم و سایر مدیران ناكارامد نظام سلامت را به استعفا دعوت می نماییم. اما اگر این كوشش برای افزایش بودجه، برای حفظ اندك آبرو و اعتبار باقیمانده برای طرح تحول باشد بهتر است خویش را برای پاسخگویی به افكار عمومی ملت شریف ایران آماده كنند!»واكنش كاربران فضای مجازی و دانشجویان علوم پزشكی نشان داده است كه عموم آنها كمبود بودجه وزرات بهداشت را صرفا یك بهانه برای استعفای وزیربهداشت و عدم پاسخگوی آن نسبت به عدم اجرا و عملكرد آن طرح تحول سلامت می دانند. البته مشاور وزیر بهداشت در واكنش به حواشی مطرح درباره استعفا و خداحافظی وزیر بهداشت گفته است: مباحث مطرح در خصوص خداحافظی وزیر، استنباط رسانه ای است!

1397/10/11
13:32:57
5.0 / 5
4574
تگهای خبر: بهداشت , پزشكی , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط بیوبگ
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
بیو بگ BioBag