صف سزارین در بیمارستان های خصوصی برای تولدهای تقویمی

صف سزارین در بیمارستان های خصوصی برای تولدهای تقویمی

بیو بگ: معاون كل وزارت بهداشت از افزایش زایمان سزارین در بعضی تاریخ های خاص در بیمارستان های خصوصی انتقاد و عوارض زایمان زودرس را شرح داد.


دكتر ایرج حریرچی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تمایل والدین برای تولد نوزادشان در بعضی تاریخ های خاص، اظهار داشت: متاسفانه در تاریخ های خاص مثل 96.6.6 و بعضی روزهای مناسبتی، آمار سزارین در كشور بنا به درخواست بعضی خانواده ها و اجابت بعضی متخصصین در بعضی بیمارستان های خصوصی به طرز قابل توجهی از چند 10 درصد حتی تا چند برابر بالا می رود.
وی با اشاره به آمار زایمان سزارین در كشور و همینطور مجانی كردن زایمان طبیعی در قالب طرح تحول نظام سلامت به منظور ترویج این روش زایمانی، اضافه كرد: متاسفانه با وجود اقدامات انجام شده، نسبت زایمان سزارین در كشور ما هنوز نسبت به استاندارد های علمی بسیار بالاست و حدود 49 درصد زایمان ها را شامل می گردد. اقدامات فرهنگی انجام شده برای خانواده ها و همینطور برنامه های آموزشی لحاظ شده برای پزشكان، پاسخ زیادی حاصل نكرده و همچنان نسبت زایمان سزارین در كشور بالاتر از استانداردهای علمی است.
حریرچی ضمن اشاره به مزایای زایمان به روش طبیعی، اظهار داشت: بیشترین تكامل مغزی جنین در چند هفته آخر حاملگی است و این درحالیست كه در كشور ما به صورت میانگین در 38 هفتگی سزارین انجام می گردد و بدین سان جنین، دو هفته از رشد مغزی محروم می گردد. همینطور در صورت تمایل والدین به تولد نوزاد در تاریخی خاص یا روزهای مناسبتی، به علت سزارین زودرس، نوزادان بیشتر در معرض نارسایی تنفسی قرار می گیرند. علاوه بر این خود مادر هم دچار عوارض مختلف جراحی، بیهوشی و طبی می گردد.
وی تصریح كرد: برنامه های وزارت بهداشت در بحث بازسازی بلوك های زایمانی و زایشگاه ها و تولید فضاهای اختصاصی برای مادران و همینطور حذف فرانشیز زایمان طبیعی و مجانی شدن آن در قالب طرح تحول و همینطور در جهت تشویق این روش زایمانی، همچنان به قوت خود باقی است. بهتر است خانواده ها هم با اصرار بر تولد نوزادشان در تاریخی خاص، سلامت خود و كودك شان را در معرض خطر قرار ندهند.



1397/07/08
10:28:08
0.0 / 5
4190
تگهای خبر: بهداشت , بیمارستان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط بیوبگ
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
بیو بگ BioBag