مطالعات نشان می دهد؛

افزایش احساس تنهایی در میان مردم آمریكا

افزایش احساس تنهایی در میان مردم آمریكا

به گزارش بیو بگ محققان دریافتند حس تنهایی در آمریكا در حال گسترش بوده و از هر 4 آمریكایی، 3 نفر احساس تنهایی می كنند.



به گزارش بیو بگ به نقل از مهر، به نظر می آید حس تنهایی در زمان های خاصی از بزرگسالی افزایش می یابد. اواخر دهه ۲۰، اواسط دهه ۵۰ و اواخر دهه ۸۰ زمان هایی هستند كه افراد بیشترین حس تنهایی را دارند.
به گفته محققان، عقل و منطق فاكتور قوی ای در اجتناب از حس تنهایی است. افراد دارای حس همدلی، دلسوزی، و كنترل عواطف خود به مراتب كمتر گرفتار احساس تنهایی می شوند.
دكتر «دیلیپ جست»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه كالیفرنیا، در این باره می گوید: «میزان احساس تنهایی شناسایی شده در این مطالعه بسیار تعجب آور است چراكه افراد مورد مطالعه یك جمعیت عادی بودند و افراد در معرض ریسك بالا مشكلات احساسی نبودند.»
به گفته جست، «این سه دوره زندگی كه افراد بیشترین حس تنهایی را دارند مملو از استرس به دلایل مختلف است.»
در این مطالعه، جست و همكارانش از ۳۴۰ فرد بزرگسال با میانگین سنی ۲۷ تا ۱۰۱ سال نظرسنجی به عمل آوردند. تنهایی هر فرد با استفاده از چندین معیار مختلف اندازه گیری شد.
طبق نتایج این پرسشنامه، حدود ۷۶ درصد افراد دارای علائم جدی احساس تنهایی، ۵۴ درصد تنهایی نسبی و ۲۲ درصد گرفتار احساس تنهایی بسیار زیاد بودند.
به گفته جست، «معمولا از تنهایی بعنوان انزوای اجتماعی یاد می گردد كه برداشتی كاملا اشتباه است. تنهایی حسی ذهنی است. تعریف تنهایی، ناراحتی ناشی از روابط واقعی اجتماعی و روابط مطلوب اجتماعی است. معمولا بین آنچه فرد می خواهد و آنچه كه فرد داراست تفاوت وجود دارد.»
به گفته جست، این افراد حتی در صورت ازدواج و داشتن شبكه ای از دوستان، هم احساس تنهایی می كنند.

1397/10/04
14:33:56
5.0 / 5
4783
تگهای خبر: دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط بیوبگ
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
بیو بگ BioBag