تاكید وزیر بهداشت بر تسریع ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی ایرانشهر

تاكید وزیر بهداشت بر تسریع ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی ایرانشهر

بیو بگ: وزیر بهداشت اظهار داشت: با ساخت بیمارستان های در دست راه اندازی در منطقه ایرانشهر، در آینده ای نه چندان دور و ظرف چهار سال آتی نیازی نخواهد بود كه مردم منطقه برای پیگیری روند درمان مجبور به سفر به استان ها و شهرهای دیگر شده و متحمل رنج سفر شوند.


به گزارش بیو بگ به نقل از ایسنا، دكتر سیدحسن هاشمی در مسافرت به استان سیستان و بلوچستان با حضور در شهرستان ایرانشهر، در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی ایرانشهر اظهار داشت: جا دارد از تمامی افرادی كه در پیشبرد این خدمت ثمین كه نیاز ضروری و روزمره مردم این منطقه است، تشكر كنم.
هاشمی اضافه كرد: امروز همزمان با پروژه بیمارستان چابهار، با اراده و همت همكاران ما در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) كار اجرایی بیمارستان ایرانشهر باز آغاز خواهد شد.
وزیر بهداشت اظهار داشت: با ساخت بیمارستان های در دست راه اندازی در این منطقه، در آینده ای نه چندان دور و ظرف چهار سال آتی نیازی نخواهد بود كه مردم عزیز منطقه برای پیگیری روند درمان شان مجبور به سفر به استان ها و شهرهای دیگر شده و متحمل رنج سفر شوند و این مساله بسیار ثمین است.
هاشمی با اشاره به اینكه بزودی پیمانكار پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی ایرانشهر مشخص شده و عملیات اجرایی ساخت آن آغاز خواهد شد، اضافه كرد: این پروژه توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) شروع شده كه بیان كننده عنایت مقام معظم رهبری به این منطقه است. بدین سبب مردم انتظار دارند زمانی كه پروژه كلید می خورد، وقفه ای در ساخت آن احداث نشود و سریع تر وارد چرخه نمایش خدمات بهداشتی و درمانی به مردم شود.
وزیر بهداشت اشاره كرد: از بابت دو پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار و ایرانشهر اطمینان خاطر دارم و مطمئن هستم پروژه چابهار بزودی عملیاتی خواهد شد؛ چراكه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) مسئولیت اجرای آنرا برعهده دارد و اعتبار پروژه باز تاحدودی با حمایت استاندار تامین شده است. در ایرانشهر باز مقدمات فراهم گشته است.
هاشمی اظهار داشت: لازم است از رییس دانشگاه علوم پزشكی ایرانشهر و ائمه جمعه استان تشكر كنم؛ چراكه در این زمینه همراهی ها و پیگیری های زیادی كرده اند. امیدوارم پیگیری هایی كه در زمینه ارتقای دانشكده ایرانشهر به دانشگاه صورت گرفته است باز بی نتیجه نماند و موانع قانونی برداشته شود و این مساله به واقعیت بپیوندد. البته تغییر نام ملاك نیست، بلكه از نظر ما كیفیت و محتوا اهمیت بسیاری دارد. معتقد هستم فرزندان رشید و عزیز بلوچستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان استعدادهای بسیار درخشانی دارند و این مساله در ایرانشهر پررنگ تر است تا این منطقه بعنوان قطب علمی مطرح شود. گاهی اوقات بعضی از دوستان تصور می كنند جدایی و به عبارتی استقلال دانشكده و مراكز علمی به نفع شان است، اما این مساله حقیقت ندارد؛ مانند كودكی كه زودتر از موعد از مادر محروم شده و از نظر روانی و جسمی رشد مناسبی نداشته باشد.
وزیر بهداشت افزود: در منطقه ای كه حدود یك میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، وجود یك دانشكده معظم و معتبر بهتر از احداث چند مركز جزیره ای است. امیدوارم شاهد این باشیم كه همزمان با پیشرفت بیمارستان، افراد متخصصی از رشته های مختلف از این منطقه وارد دانشگاه ها شده و برمبنای سهمیه بومی تعهد دهند و به مردم همین منطقه خدمات درمانی عرضه كنند. به این صورت مشكل نیروی انسانی در مراكز درمانی كشور برای همیشه ازبین خواهد رفت. ۳۰ درصد ظرفیت دانشگاه های علوم پزشكی را به سهمیه بومی اختصاص داده ایم و طبق برآوردها، ظرف چندسال آینده بالغ بر ۱۰۰ پزشك و متخصص فارغ التحصیل سهمیه بومی در منطقه سیستان و بلوچستان خواهیم داشت كه در بیمارستانی كه مقرر است ساخته و به بهره برداری برسد، به نمایش خدمت خواهند پرداخت.
هاشمی با اشاره به اینكه در این سفر ۲۰ هزار متر مربع پروژه در شهرهای ایرانشهر، فنوج، نیكشهر و چابهار به بهره برداری خواهد رسید، اظهار داشت: از تمامی دست اندركاران در ساخت و تجهیز پروژه های بهداشتی و درمانی تشكر كرده و آرزو می كنم خداوند برای همه ما زندگی را فرصتی قرار دهد تا به انسان ها خدمت نماییم.
وزیر بهداشت اشاره كرد: امیدوارم خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران از اقداماتی كه برای آسایش مردم نمایش می دهیم، راضی و خشنود باشند. آنها عزیزان شان را برای حفظ اعتقادات و آسایش مردم فدا كرده اند و اهمیت دارد كه مسیر تحقق آرمان ها، اقامه دین، استمرار ارزش ها و آسایش مردم مخدوش نشود و در این زمینه هركسی در هر مقام و پستی كه قرار دارد باید هر اقدامی كه در توان دارد، انجام دهد.
هاشمی با اشاره به اهمیت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی ایرانشهر اشاره كرد: این بیمارستان جزو پروژه های بزرگ و كم نظیری است كه در حوزه بیمارستانی در كشور اجرا میگردد و درعین حال نقشه زیبایی دارد و مجری آن بنیاد بركت است كه عظمت آن باید در شان مقام ولایت باشد. عنوان آن باز بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی بركت ایرانشهر است. البته مراحل ساخت آن نیاز به كمك همه دارد و زیرساخت های آن حمایت های همه جانبه را می طلبد.
افتتاح اورژانس جدید خاش با حضور وزیر بهداشت
فرماندار شهرستان خاش اظهار داشت: ساختمان جدید اورژانس خاش امروز با حضور وزیر بهداشت و مقامات كشوری و استانی راه اندازی شد.
حمیدالدین یوسفی در گفت وگو با ایسنا، اضافه كرد: ساختمان جدید اورژانس خاش با زیربنایی حدود ۱۴۹۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان راه اندازی شده است.
وی اظهار نمود: دولت ده ها میلیارد تومان اعتبار برای چندین پروژه بهداشتی خاش اختصاص داده كه در سال های اخیر بعضی از آنها راه اندازی شده اند و خیلی از پروژه ها در حال اجرا و یا آماده افتتاح هستند.



1397/10/03
18:11:05
5.0 / 5
4517
تگهای خبر: بهداشت , بیمارستان , بیمارستانی , پزشكی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط بیوبگ
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
بیو بگ BioBag