ارتباط مغذی های رژیم غذایی مدیترانه ای با حفظ سلامت مغز

ارتباط مغذی های رژیم غذایی مدیترانه ای با حفظ سلامت مغز

به گزارش بیو بگ كارشناسان تغذیه و سلامت در مطالعه ای جدید به شواهد بیشتری از ارتباط بین رژیم غذایی و حفظ سلامت مغز با بالا رفتن سن دست پیدا كردند.



به گزارش بیو بگ به نقل از ایسنا، متخصصان با اشاره به اینكه بین مواد مغذی موجود در رژیم غذایی مدیترانه ای با عملكرد ذهنی و شبكه های مغزی در افراد مسن ارتباط وجود دارد، اظهار داشتند: در بررسی های پیشین مشخص شده بود افراد میانسالی كه این رژیم غذایی را دنبال می كنند از عملكرد مغزی بهتری برخوردار می باشند.

در این بررسی متخصصان آمریكایی علاوه بر انجام آزمایشاتی روی عملكرد شناختی بیماران با استفاده از MRI به ارزیابی كارایی شبكه های مغزی پرداختند.

آنها اظهار داشتند: پرسش اصلی مطرح شده این است كه آیا رژیم غذایی و تغذیه با سلامت مغز در دوران پیری مرتبط است؟ همینطور در این مطالعه برای ارزیابی سلامت مغز به صورت مستقیم به مطالعه روی MRI پرداخته شد و تست های شناختی به كار گرفته نشدند.

در این بررسی متخصصان به اندازه گیری نشانگرهای خونی ۳۲ ماده مغذی رژیم غذایی مدیترانه ای در ۱۱۶ فرد ۶۵ تا ۷۵ ساله پرداختند.

آنها با بررسی های انجام داده و ارزیابی اسكن مغزی این افراد دریافتند بین پنج الگوی زیست شاخص مغذی و عملكرد بهتر در تست های هوش و حافظه ارتباط وجود دارد. مواد مغذی موجود در این الگوهای زیست شاخص با یكدیگر فعالیت دارند كه شامل اسیدهای چرب امگا ۳، اسیدهای چرب امگا ۶، لیكوپن، كاروتنوئید، ریبوفلاوین، اسید فولیك، ویتامین B۱۲ و ویتامین D است.

به گزارش مدیكال نیوز تودی، متخصصان همینطور به ارتباط بین سه الگوی زیست شاخص مغذی دیگر و بهبود كارایی شبكه مغز پی بردند كه مواد مغذی موجود در این الگوها اسیدهای چرب امگا ۳، امگا ۶ و كاروتن را شامل می گردد.




1397/10/01
23:21:33
5.0 / 5
4399
تگهای خبر: سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط بیوبگ
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
بیو بگ BioBag