هشدار وضعیت وخیم در چین

هشدار وضعیت وخیم در چین

به گزارش بیو بگ با افزایش تلفات كروناویروس در چین رئیس جمهوری این كشور نسبت به وخامت اوضاع اخطار داد.


به گزارش بیو بگ به نقل از ایسنا، بنابر اعلام مقامات سلامت در چین تابحال ۵۶ نفر در این كشور بر اثر شیوع كروناویروس جدید جان خویش را از دست داده اند. همینطور تابحال ابتلای نزدیك به ۲۰۰۰ نفر به این ویروس كشنده تایید شده است.
پس از تایید گزارش هایی از فوت ۱۳ بیمار در استان «هوبئی»، رئیس جمهوری چین گسترش فزاینده این بیماری را "وضعیتی وخیم" توصیف كرد.
در شهر شانگهای نخستین مورد فوتی بر اثر مبتلا شدن به كروناویروس تایید شد. همینطور در استان «هوبئی» گزارش ها از ابتلای ۳۲۳ نفر دیگر به این بیماری حكایت دارد. در استان «هنان» هم یك نفر بر اثر مبتلا شدن به این ویروس جان خویش را از دست داده است.
منشا این ویروس شهر «ووهان» در استان «هوبئی» اعلام شده كه به دیگر شهرهای چین همچون پكن گسترش پیدا كرد. همینطور دولت چین از شناسایی پنج مورد مبتلا شدن به این ویروس در هنگ كنگ، ماكائو و تایوان اطلاع داد.
به گزارش اسكای نیوز، در كره جنوبی، ژاپن، سنگاپور، تایلند، ویتنام، نپال، استرالیا، مالزی، فرانسه، ایالات متحده و كانادا مواردی از مبتلا شدن به این كروناویروس گزارش شده است.
كروناویروس به یك گروه خاص از ویروس ها اطلاق می شود و واژه "كروناویروس" از كلمه لاتین "corona" یا كلمه یونانی "κορώνη" به مفهوم تاج یا هاله گرفته شده است. این واژه به مشخصه ظاهری ویریون ها (شكل عفونی ویروس) كه در زیر میكروسكوپ الكترونی دیده می شود، اشاره دارد كه حاشیه ای از سطح بزرگ و پیازدار داشته و یادآور تصویری از یك تاج سلطنتی یا تاج خورشیدی است. نسخه ویروسی شایع شده در چین هم یكی از سویه های جدید كروناویروس هاست كه با عنوان 2019nCoV نامگذاری شده است. كروناویروس ها در بدن انسان باعث بروز عفونت های تنفسی و بیماری هایی شبیه سرماخوردگی و در موارد حادتر ذات الریه می شوند.



1398/11/06
22:04:54
5.0 / 5
4849
تگهای خبر: بیماری , سلامت , عفونی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط بیوبگ
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
بیو بگ BioBag