با محوریت دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی؛

سامانه نوبت دهی الكترونیكی در بیمارستان های دولتی افتتاح شد

سامانه نوبت دهی الكترونیكی در بیمارستان های دولتی افتتاح شد

به گزارش بیو بگ سامانه یكپارچه نوبت دهی الكترونیكی به منظور عرضه خدمات بهتر و افزایش رضایتمندی بیماران در تمامی بیمارستان های دولتی تابعه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، افتتاح شد.


به گزارش بیو بگ به نقل از مهر، مرضیه نوربخش، مدیر خدمات بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، اظهار داشت: درمانگاه های بیمارستانی بعنوان یك بازوی خدمتی مهم در بهره گیری بهتر بیماران از خدمات درمانی و كاهش تعداد بستری در بخش های بیمارستانی به حساب می آید. ازاین رو ارتقا كیفیت خدمات درمانگاهی با راه اندازی سیستم نوبت دهی جامع در دستور كار دانشگاه و معاونت درمان قرار گرفت. وی تصریح كرد: از میان دانشگاه های علوم پزشكی مستقر در استان تهران، دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی نخستین دانشگاه در راه اندازی سامانه یكپارچه نوبت دهی در سطح بیمارستان ها است. نوربخش در مورد نحوه كار این سیستم اظهار داشت: استقرار كیوسك های نوبت دهی در سطح بیمارستان ها برای رجوع كنندگان حضوری و راه اندازی برنامه تلفن همراه و تلفن گویا برای امكان غیرحضوری، سه روش دریافت نوبت است. كه با استفاده از هر كدام فرد می تواند به راحتی از وضعیت حضور پزشكان متخصص در نزدیكترین محل زندگی خود آگاه شود. مدیر خدمات بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، اضافه كرد: شهروندان می توانند با رجوع به سایت nobat.sbmu.ac.ir و دسترسی به كلیه خدمات عرضه شده به تفكیك بیمارستان ها، تخصص ها و پزشكان متخصص از سردرگمی و رفت و آمدهای بیهوده خلاص شوند. نوربخش، امكان نظرسنجی از بیماران، امكان دسته بندی اولویت های نوبت برای انواع بیماران، قابلیت گزارش دهی به مدیران ارشد بیمارستان، دریافت نوبت قطعی، كنسل نوبت و ارسال سفارش های پزشكی و فیلم های آموزشی در تخصص های مختلف را همچون مزیت های این سیستم عنوان نمود. وی، امكان گزارش گیری نوبت های حضوری و غیرحضوری به صورت تفصیلی و آماری، قابلیت گزارش دهی در سه سطح ستادی و بیمارستانی، عملیاتی نمودن فراخوان های پذیرش به صورت نرم افزاری و سخت افزاری و دسترسی كاربران پذیرش بیمارستان، مسئول پذیرش و مدارك پزشكی، مسئول سیستم نوبت دهی و مدیریت صف پزشكان را از مزیت های جانبی نرم افزار ذكر كرد. مدیر خدمات بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، خاطرنشان كرد: بیمارستان ها به عنوان یك بنگاه اقتصادی خدماتی محسوب می شوند. و مهمترین شاخص ارزیابی بنگاه های خدماتی، میزان رضایتمندی و تكریم ارباب رجوع از خدمات عرضه شده است. ازاین رو با راه اندازی این سیستم تلاش می شود تا با مدیریت صف و بهینه نمودن دسترسی عادلانه به خدمات درمانی این مهم محقق شود. نوربخش اظهار داشت: هم اكنون در استان تهران آغازگر این سیستم هستیم، تمام تلاش خویش را برای عرضه بهترین خدمات در حوزه درمان و رضایتمندی شهروندان گرامی انجام می دهیم.

1398/03/14
15:24:42
5.0 / 5
2636
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
بیو بگ BioBag