استادیار دانشكده بهداشت تاكید كرد؛

زنان چگونه با استرس كووید 19 مقابله كنند

زنان چگونه با استرس كووید 19 مقابله كنند

بیو بگ: استادیار دانشكده بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، بر لزوم تقویت راه های مقابله با استرس كووید ۱۹ در میان زنان تاكید نمود.


به گزارش بیو بگ به نقل از مهر، معصومه صادقی پور، نقش خانم ها را در مدیریت و تلطیف فضای بحرانی خانواده در دوران همه گیری کووید ۱۹ بسیار قابل توجه دانست و به دغدغه بیشتر خانم ها برای آگاهی از شرایط ابتلاء به کووید ۱۹ و اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی و ایفای نقش آنهادر مشاغل بهداشتی و درمانی و آموزشی اشاره نمود و اظهار داشت: مسئولیت پذیری زنان در این دوره مثال زدنی است و در نقش های پزشک، پرستار، پرسنل بهداشتی و درمانی و همین طور در حوزه آموزش و پرورش واقعاً خوش درخشیدند. وی با اشاره به اینکه فشارهای مراقبتی سبب انواع صدمه های جسمی و روانی در زنان می شود، اضافه کرد: هرچه پیچیدگی این مراقبت بیشتر باشد فرد مراقب بیشتر در معرض صدمه قرار دارد، چونکه امکان دارد در معرض فرسودگی و صدمه های جسمی و اضطراب و افسردگی قرار گیرد. استادیار دانشکده بهداشت و ایمنی، با ذکر این مطلب که شرایط همه گیری ویروس، بار مراقبت را برای خانم ها به مراتب بیشتر کرده است، اجرای پروتکل های بهداشتی از قبیل شسشوی بیشتر، ضدعفونی کردن ها، تعطیلی مدارس و مهدهای کودک، حضور فرزندان در منزل را سبب افزایش بار مراقبتی خانم ها برشمرد که آنها را در معرض صدمه های بیشتر قرار داده است. صادقی پور ضمن سفارش به خانم ها برای مراقبت بیشتر از خودشان و کمک گرفتن از دیگران در مواقع ضرورت بر رعایت پروتکل ها و مراقبت از خود و اعضای خانواده در مقابل کووید ۱۹، خوردن غذای سالم و مفید برای تقویت سیستم ایمنی در مقابل بیماری ها، خوردن آب کافی، ورزش منظم حداقل نیم ساعت روزانه، خواب کافی و کنترل استرس در این دوران بسیار تاکید نمود. وی، در ادامه ورزش کردن را در کنترل استرس مؤثر برشمرد و اظهار داشت: زمانی هرچند مختصر، برای هواخوری در خارج از منزل، قدم زدن و فعالیتهای مورد علاقه اختصاص بدهید البته با رعایت پروتکل های بهداشتی. صادقی پور افزود: در شرایط قرنطینه با دوستان و آشنایان و اقوام به صورت تلفنی یا تصویری و مجازی ارتباط برقرار کرده و دغدغه هایمان را مطرح و یا با رعایت فاصله اجتماعی و ماسک در فضای باز و ایمن ملاقات داشته باشیم. وی ادامه داد: نفس های عمیق بکشیم و از روش های مدیتیشن برای تقویت ذهن بهره ببریم. قدرت معنویت را نباید نادیده گرفت. ارتباط با خدا، توکل کردن و دعا هم به آرامش ما کمک زیادی می کند. در نهایت اگر نتوانستیم بر استرس یا افسردگی حاصل غلبه نماییم، حتما به مشاور و یا پزشک رجوع نماییم. عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت و ایمنی، در انتها تصریح کرد: کیفیت مراقبت خیلی به سلامت مراقب وابسته است و اگر مراقب به سلامتی خود اهمیت ندهد، نمی تواند به خوبی از سایر اعضای خانواده هم مراقبت کند.


منبع:

1399/07/25
16:02:12
5.0 / 5
501
تگهای خبر: آرامش , آموزش , بهداشت , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
بیو بگ BioBag